Domowa siłownia - Jak ją zrobić - silowniadomowa.pl

Jak zrobić domową siłownię?

Jak zrobić domową siłownię?
Oceń artykuł

Siłownia w domu? To nic trudnego! Najpierw należy zastanowić się, gdzie będzie się ona znajdować – czy mamy wystarczająco dużo miejsca, aby siłownia w pokoju się zmieściła i nie przeszkadzało nam to w normalnym funkcjonowaniu? A może mamy  miejsce w piwnicy lub na strychu? Bardzo łatwo zaadaptować takie pomieszczenie, o ile mamy w nim oświetlenie. Wystarczy uporządkować strych, garaż czy piwnice, odświeżyć ściany malując najtańszą białą farbą, a na podłodze wyłożyć można chociażby najtańszą wykładzinę.

Co kupić do siłowni?

Następne pytanie to jak zrobić siłownię w domu i jak ją urządzić? Oprócz miejsca, potrzebne nam będą odpowiednie sprzęty do ćwiczeń, przynajmniej podstawowe. To, czy będziemy kupowali nowe, czy używane sprzęty zależy od zasobności naszego portfela. Oczywiście nie jest to mały wydatek, na szczęście sprzęt z drugiej ręki jest dużo tańszy.  Sprzęt do domowej siłowni możemy znaleźć w sklepie stacjonarnym lub w sklepach internetowych. Ceny nowego sprzętu nie są małe a więc warto także poszukać promocji.

Można również wykonać prosty sprzęt samemu, ale potrzebne będą:

  • profile stalowe,
  • szlifierka,
  • spawarka,
  • wiertarka.

Warunek jest jeden –  musimy sami umieć się tymi narzędziami dobrze posługiwać i do tego posiadać dobry zmysł do projektowania takich rzeczy.

W skład podstawowego sprzętu powinny wchodzić różne maszyny, które pozwolą rozwinąć sylwetkę. Ławeczka w domu to obowiązkowy element, tak jak wolne ciężary, drążek i poręcze, hantle –  to odpowiedni zestaw dla początkującego. Oczywiście z biegiem czasu i nabytych umiejętności należy rozwijać zaplecze treningowe.

Jeśli jesteś początkującym, trening należy rozpocząć z rozwagą aby nie zrobić sobie krzywdy, bo o wypadek i przetrenowanie bardzo łatwo. Pamiętajmy również, że efekty będzie widać po dłuższym czasie  a nie po kilku godzinach na siłowni.

To co osiągniemy jest zależne od systematyczności, odpowiedniej techniki, planu działania, diety i cierpliwości. Przed każdym wejściem do siłowni pamiętajmy o wodzie i rozgrzewce. Bardzo ważne jest także aby mięśnie miały czas na regenerację, a jest to minimum 48 godzin.